sâmbătă, 15 noiembrie 2014

Strategii didactice aplicate in predarea invatarea informaticii

  
  
     Strategia didactică presupune integrarea logică a mai multor metode , procedee, tehnici și mijloace didactice, care se utilizează pentru realizarea sarcinilor didactice . De aceste strategii depinde reușita activității didactice.
       
        Procedeul -  este o segvență a metodei.
        Tehnica didactica- presupune îmbinarea a mai multor procedee didactice.
        Metoda este un plan de acțiune transpus într-un ansamblu de operații mentale și practice prin care elevii dobîndesc cunoștințe, nu copiati priceperi, capacități și atitudini.
     
   Funcțiile metodelor de instruire se divizează în două categorii:

             a) Funcții generale;
1. Funcția cognitivă- care vizează organizarea, dirijarea cunoașterii și a învățăii;
2. Funcția instrumentală(operațională care are funcția de intermediar între obective și rezultate, între elev și materia de studiat);
3. Funcția normativă care arată cum să se predea, cum să se învețe astfel încît să se atingă performanțele propuse;
4. Funcția motivațională stimulată curiozitatea și unele aspecte individualizate ale elevilor;
5. Funcția formativă determină dezvoltarea proceselor psihice și motorii cît și însușirea cunoștințelor și formarea deprinderilor.
             b)Funcții speciale

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu