Strategia didactică presupune integrarea logică a mai multor
metode , procedee, tehnici și mijloace didactice, care se
utilizează pentru realizarea sarcinilor didactice . De aceste strategii
depinde reușita activității didactice.
Procedeul -
este o segvență a metodei.
Tehnica didactica- presupune îmbinarea a mai
multor procedee didactice.
Metoda este
un plan de acțiune transpus într-un ansamblu de operații mentale și
practice prin care elevii dobîndesc cunoștințe, nu copiati priceperi, capacități și
atitudini.
Funcțiile
metodelor de instruire se divizează în două categorii:
a) Funcții generale;
1. Funcția cognitivă- care vizează organizarea, dirijarea
cunoașterii și a învățăii;
2. Funcția instrumentală(operațională care are funcția de
intermediar între obective și rezultate, între elev și
materia de studiat);
3. Funcția normativă care arată cum să se predea, cum
să se învețe astfel încît să se atingă performanțele
propuse;
4. Funcția
motivațională stimulată curiozitatea și unele aspecte
individualizate ale elevilor;
5. Funcția formativă determină dezvoltarea proceselor
psihice și motorii cît și însușirea cunoștințelor și
formarea deprinderilor.
b)Funcții speciale
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu